INFO SCHŮZKY PRO ZÁJEMCE

– Zajímá vás jak funguje naše Lesní komunitní škola?
– Uvažujete o přihlášení vašeho potomka do prvního trojročí?
– Jste z okolí pod Plešivcem a hledáte alternativu k běžné základní škole?

Ozvěte se nám, domluvíme se na individuální schůzce! 

skritek@felbianek.cz 

„Lidé mají se učiti, pokud nejvíce možno,

ne nabývati rozumu z knih, nýbrž z nebe, země,

dubů a buků, tj. znáti a zkoumati věci samy

a ne pouze cizí pozorování a doklady o věcech.“

— Jan Amos Komenský, Velká didaktika

 

Jsme lesní komunitní škola, která funguje na bázi domškoláctví.

Průvodci se věnují skupince max. 10-ti dětí. Děti jsou zapsané na individuáním vzdělávání ve společné kmenové škole a rodiče nadále zodpovídají za jejich vzdělávání.

Průvodce spolu s rodičem a dítětem tvoří portfolio, které je podkladem pro pololetní a roční přezkoušení. Jsou to materiály jako obrázky, vyplněné pracovní listy, vstupenky, fotky, dokumentace výrobků, projektů apod. Přezkoušení probíhá v zázemí komunitní školy formou přátelského rozhovoru s naší koordinátorkou pro individuální vzdělávání, Jindřiškou Veselou.

Rodiče se přezkoušení účastní jako garanti vzdělávání svých dětí.


Ve školním roce 2024/2025 je otevřena skupina pro první trojročí (1.-3.třída) a do budoucna počítáme, že se provoz rozšíří na další trojročí celé základní školy.

Průvodce nabízí dětem aktivity, startéry a témata tak, aby směřovala k cílům v zásadních oblastech, které jsou definovány v ročním výukovém plánu jako je čtení, psaní, počítání.

Dítě si volí cestu, jak se k těmto cílům dopracuje a průvodce je připraven reagovat pružně na potřeby a impulzy od dětí.

Zároveň mají děti prostor pro svou vlastní iniciativu, nápady a tvorbu projektů.

Důležitý je pro nás rozvoj sociálních a komunikačních dovedností dětí, podporujeme otevřenou komunikaci a podnětnou diskuzi, spolupráci a parťáctví. 

Do průběžného hodnocení – sebehodnocení jsou zapojeni průvodci i děti a probíhá formou zpětné vazby a reflexe. 

Pedagogická koncepce Lesní komunitní školy Felbiánek vychází z Pedagogické koncepce Lesního klubu Felbiánek, který je k nahlédnutí na webu tady. 

 

HLAVNÍ BODY NAŠÍ KONCEPCE A FILOZOFIE JSOU

  • – přirozené učení venku v přírodě – učení převážně venku
  • – individuální přístup
  • – bezpečné prostředí s pevnými hranicemi vytvářející pocit jistoty a důvěry pro děti
  • – respektujeme řád a rytmus roku, ctíme tradice a rituály 
  • – podpora vnitřní motivace a sebeřízení
  • – zpětná vazba a pravidelná reflexe
  • – inspirující prostředí
  • – výlety, expedice, zážitky, badatelské dny
  • – učení v souvislostech a projektová výuka
  • – smíšené skupiny po trojročích
  • – svoboda a zároveň odpovědnost,
    – otevřená nenásilná komunikace a zdravé vztahy
  • – konflikt jako příležitost k osobnímu růstu
  • – práce s chybou – chyba není špatně, je to hnací motor jít dál
  • – zaměření na spolupráci, vzájemný respekt a pomoc – spolupráce, vzájemný respekt a pomoc
  • – přátelský a vyladěný tým
  • – zázemí jurty
  •