Sedm Divů EVVO

Ekologické vzdělávání je cesta. Pojďme spolu!

Na obrázku výše je  cesta brdským lesem. Poznáte, na které straně je les zdravější? A proč je to tak?

Chtěli byste odpověď na tuto otázku s někým prodiskutovat?

Přidejte se k nám ve Vzdělávacím kurzu s akreditací MŠMT

(číslo akreditace: MSMT-11414/2020-4-250).

Kurz je možné hradit z OP JAK.

 

Letos probíhá již třetí ročník kurzu.

 

KDY:

26. a 27. 1. 2024

12. a 13. 4. 2024

10. a 11. 5. 2024

13. a 14. 9. 2024

 

KDE:

Ubytování v Hotelu U Parku v Hořovicích

Konání seminářů v hotelové zahradě a brdských lesích

 

ZAČ:

6500,- Kč za osobu za celý cyklus seminářů

(Ubytování a polopenze jsou hrazeny z dotačních prostředků od Středočeského kraje.)

 

PRO KOHO:

Učitelé MŠ, učitelé speciálních škol, pedagogové volného času, speciální pedagogové, učitelé – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů

 

KAPACITA:

16 osob

 

PROGRAM:

Pátek 26. 1. 2024

Program připravujeme.

Sobota 27. 1. 2024

Program připravujeme.

Další detaily průběžně připravujeme.

Počet přihlášených účastníků: 8/16

A co že nás čeká?

  • Práce na rozvoji osobnosti pedagoga a kompetencí u dětí
  • Neformální vzdělávání v přívětivém prostředí
  • Společná i samostatná práce při tvorbě programů EVVO, jejich prezentace a reflexe
  • Vše-smyslové prožívání EVVO
  • Podpora a konzultace vlastních dotačních žádostí

A kdo že nás čeká?

Petra Wasková

Environmentální výchovou a přírodními vědami se zabývám proto, že to má smysl. Už od malička mě příroda fascinovala, proto se dnes snažím odhalovat její taje svým dětem. A hřeje mě u srdce, když i ony samy ukazují kamarádům, jak je důležité přírodu respektovat a vážit si jí. Vést děti v tomto duchu, být jim správným vzorem a průvodcem je mou nejvyšší ambicí. Máte to taky tak? Tak pojďme společně do toho! Každý za sebe, všichni za přírodu!

Karel Waska

Jako většina dospělých si přeju lepší, nebo aspoň stabilní budoucnost pro děti. Učitelky státních MŠ jsou zhusta přetížené pouhým počtem dětí, které musí udržet v bezpečí, na ekologické vzdělávání jen zřídka zbývá čas. V neformální diskusi o dynamice přírodních systémů a lidském vlivu na ně vždy podporuju užívání selského rozumu a vlastní kritické myšlení. 

Michaela Pokorná

Od začátku mé pedagogické praxe mě bavilo chodit s dětmi ven. Dávalo mi smysl trávit s nimi čas v přírodě a ve výuce jí co nejvíc využívat. Environmentální výchovu se snažím zařazovat do většiny činností, které s dětmi děláme, ať už si hrajeme, tvoříme, nebo třeba zpíváme. Budu moc ráda, když na kurzu společně EVVO víc prozkoumáme a vzájemně se inspirujeme v touze přiblížit dětem přírodu a péči o ní.

Anna Vaníčková

Před dvaceti jsme měli s mým mužem příležitost žít nějaký čas v Belgii. Tam jsem se začala zajímat nejprve o biopotraviny, pak ale i o ekologii a přírodní materiály. Sledovat všechno eko a bio mne prostě vždycky bavilo a baví. Než se mi narodila první dcera, tak jsem prostřednictvím ekoškolky Rozárka měla příležitost poznat i environmentální výuku. Ráda s nejmenšími dětmi objevuji, co nám příroda nabízí a že toho je! Tak pojďme to poznávat spolu.

Co řekli absolventi předchozích ročníků?

  • Inspirace pro další práci, motivace.

  • Kurz mi poskytnul spoustu prožitků, být jako děti, vše si zkusit na vlastní kůži.

  • Živé učení!

  • Možnost najít „parťáka“, který tu bude i po konci kurzu.

  • Lektoři vědí naprosto přesně, co dělají, sledují a za jakým cílem jdou (vedou účastníky).

  • Proč byste doporučili kurz dalšímu člověku/kolegovi? Protože pokud bude chtít dělat EVVO, tak získá ještě větší chuť jít do toho.